Biologia w szkole średniej

Biologia na poziomie podstawowym w pierwszej klasie szkoły średniej

Podręcznik ”Biologia na czasie 1″ autorstwa Anny Helmin i Jolanty Holeczek wprowadza najmłodszych uczniów szkoły ponadpodstawowej w świat biologii. Przekazuje on młodemu człowiekowi treści podstawy programowej oraz poszerza jego zainteresowanie szeroko pojmowaną przyrodą, nawet jeśli nie wiąże on przyszłości z danym przedmiotem. Książka została napisana przystępnym dla ucznia językiem, autorki dzielą się z nim swoją wiedzą stopniowo poprzez urozmaicone formy przekazu. Podręcznik zawiera podsumowanie najważniejszych zagadnień omawianych w danym dziale, dzięki czemu młode osoby mogą znaleźć wszystkie, potrzebne im do sprawdzianu, informacje w jednym miejscu. Dzieci zapoznając się z tematem lekcji w elemencie ”Zwróć uwagę na” mogą odnaleźć jej cele, dzięki czemu od samego początku wiedzą na czym się skupić, aby później poświęcić jak najmniej czasu na naukę. W książce opisane są liczne doświadczenia oraz procesy biologiczne, które dodatkowo wzbudzają zainteresowanie ucznia przedmiotem. Dzięki tej publikacji przyswojenie biologii na poziomie podstawowym powinno być dla ucznia przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. 

Biologia na poziomie rozszerzonym

Publikacja autorstwa  Marka Guzika, Ryszarda Kozika, Renaty Matuszewskiej oraz Władysława Zamachowskiego przygotowuje ucznia do matury rozszerzonej z biologii już od samego początku jego przygody w szkole średniej. Podczas pracy z podręcznikiem młody człowiek doskonali umiejętność analizy procesów i doświadczeń biologicznych. Książka pomaga przyswoić oraz uporządkować wiadomości z danego działu, dzięki czemu nauka biologii przestaje wydawać się uczniowi taka trudna. Autorzy zrobili wszystko co w ich mocy, aby przyszły maturzysta bezproblemowo mógł przygotować się do najważniejszego egzaminu.

Do podręczników zostały dodane również karty pracy, aby uczeń miał możliwość przełożyć na praktykę zdobytą podczas lekcji wiedzę teoretyczną. Ponadto maturalne karty pracy pomagają przyszłemu maturzyście oswoić się z zadaniami, jakie może on spotkać na egzaminie.